FAQ

Często zadawane pytania

Odpowiedzi na kilka pytań dotyczących SEO

Temat optymalizacji stron www pod roboty wyszukiwarek jest bardzo rozległy.
Każdy zdaje sobie sobie sprawę, że im lepsze SEO, tym wyższa pozycja w wyszukiwarce.
Analizując różne aspekty marketingu w wyszukiwarkach rodzą się pytania na które warto udzielić podstawowych odpowiedzi.

Formularz kontaktowy

Co to jest SEO?

Skrót SEO oznacza optymalizację pod roboty wyszukiwarek. Odnosi się do technik, które pomagają Waszej stronie stać się bardziej widoczną w organicznych wynikach wyszukiwania dla ludzi, którzy szukają marki, produktu lub usługi w wyszukiwarkach takich jak Google, Bing czy Yahoo.

Na czym polega różnica między organicznymi a płatnymi wynikami?

Wyniki organiczne pojawiają się w wyszukiwarkach za darmo, na podstawie algorytmu. Płatne - lub nieorganiczne - wyniki wyszukiwania są wyświetlane na górze lub z boku strony. Są to linki, które reklamodawcy opłacają, tak aby pojawiały się w różnych wyszukiwarkach.

Co to są znaczniki meta description i czy nadal mają znaczenie?

Znacznik meta description to tekst, który pojawi się poniżej strony w wynikach wyszukiwania i wyjaśnia o czym ona jest. Dawniej były miejscem optymalizacji słów kluczowych, aby roboty wiedziały więcej na temat zawartości strony. Teraz ważniejsze jest, aby napisać coś przekonującego co sprawi, że użytkownicy będą chcieli kliknąć żeby przejść z wyników Google do swojej strony.

Czy powinienem zoptymalizować domenę tak, aby zawrzeć w niej słowa kluczowe?

Twoja główna domena nie powinna zawierać słowa kluczowego tylko z powodu optymalizacji słów kluczowych – tak naprawdę to może jedynie pogorszyć Twoje SEO. Jeśli nazwa Twojej firmy akurat zawiera słowo kluczowe to w porządku, ale nie kupuj domen które składają się wyłącznie z samych fraz które chcesz pozycjonować.

Skąd będę wiedzieć, że stosuję właściwą ilość słów kluczowych na stronie?

Niestety, nie można określić dokładnej liczby słów kluczowych na stronie, która jest "właściwa". Głównie dlatego, że to zły sposób, aby myśleć o optymalizacji.
Nie ma ściśle określonej gęstości słów kluczowych do której powinno się dążyć - w rzeczywistości, nadmierne powtarzanie słowa kluczowego może zaowocować karą z powodu "upychania słów kluczowych." Wystarczy mieć na względzie czytelnika i używać fraz tylko wtedy, kiedy trzeba. Masz wystarczająco dużo naturalnych możliwości, aby zawrzeć określone wyrażenia i nie musisz się martwić o osiągnięcie określonej ich liczby.

Jaka jest różnica między linkami zewnętrznymi i przychodzącymi linkami?

Wewnętrzne linki to te, które znajdują się na Twojej witrynie i prowadzą do innej strony na niej. Przychodzące linki to inne witryny, które linkują do Twojej treści. Oba rodzaje są korzystne dla SEO.

Ile linków wewnętrznych potrzebuję w każdej treści strony?

Tak jak powinno się unikać nadmiaru słów kluczowych w treści, trzeba też unikać upychania zbyt wielu linków w treści. Należy je wstawić tylko wtedy, gdy poprawia to komfort czytelnika.

Czy muszę znać się na kodzie, aby samodzielnie zajmować się SEO?

Nie musisz umieć programować aby wykonać podstawową optymalizację treści. Istnieje kilka bardziej zaawansowanych technik SEO dla których musisz mieć pojęcie o programowaniu, ale nie jest to konieczne w każdym aspekcie.

Co to jest robots.txt?

Jest to plik, który podaje robotom wyszukiwarek informację o stronach, które mają być indeksowane i wyświetlane w wynikach wyszukiwarki zgodnie z życzeniem webmastera. Standardowo plik znajduje się pod adresem twojadomena.pl/robots.txt

Co to jest plik sitemap.xml?

To plik który jest indeksem wszystkich stron na Twojej witrynie. Służy on robotom wyszukiwarek do odczytania adresów, które mają być indeksowane.

Jak mogę sprawdzić które strony są indeksowane?

Wystarczy wpisać plecenie site:twojadomena.pl aby znaleźć strony, które są obecne w wyszukiwarce.

Do czego potrzebny jest tekst alternatywny na grafikach?

Wyszukiwarki nie interpretują obrazów, ale mogą przeczytać tekst. Tekst alternatywny pomaga im zrozumieć, co jest na obrazkach. W dodatku, jeśli strona nie ładuje się z jakiegoś powodu, użytkownicy wciąż mogą dowiedzieć się, co przedstawia grafika poprzez odczytanie tekstu alternatywnego.

Jak dużo czasu potrzeba, aby dostrzec efekty SEO?

Istnieje kilka różnych czynników, które decydują o tym, jak szybko pojawią się wyniki. Widoczność w wyszukiwarce zależy m.in. od jakości i ilości treści oraz reputacją domeny.
Wyniki dla dużej witryny mogą być dostrzegalne już po kilku tygodniach, jeśli roboty wyszukiwarek regularnie ją przeszukują. W przypadku mniejszych stron zajmuje to zwykle dłużej.

Kto ma się zająć optymalizacją i pozycjonowaniem?

Temat optymalizacji warto powierzyć fachowcom, którzy mają doświadczenie i znają najnowsze wytyczne i trendy w branży.

Co zmieniło się w SEO na przestrzeni ostatnich kilku lat?

Mnóstwo! Algorytmy Google które oceniają strony internetowe są cały czas zmieniane. Aby oferować usługi które są dostosowane do aktualnej sytuacji w wyszukiwarce należy cały czas śledzić informacje z branży.

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Skontaktuj się z nami jeśli masz pytania, lub jesteś zainteresowany naszymi usługami